Vans, oryginalna marka sportowa, a jednocześnie promotor kreatywnej ekspresji, łączy rodzinę Vans w celu odbudowy i rewitalizacji społeczności na całym świecie z okazji Vans Checkerboard Day przypadającego na 18 listopada 2021 r. W tym roku Vans nawiąże współpracę z DoSomething.org, globalną organizacją non-profit, której podstawową kompetencją jest zachęcanie młodych ludzi, by odważyli się działać na dużą skalę. Zaprasza ona fanów do udziału w lokalnych i cyfrowych aktywnościach, które poprzez sztukę i kulturę pomagają budować tętniącą życiem, sprzyjającą włączeniu społecznemu, odmłodzoną przestrzeń publiczną.
Badania pokazują, że sztuka i kreatywna ekspresja nie tylko korzystnie wpływają na dobrostan danej osoby jako jednostki poszerzając jej horyzonty i stanowiąc wsparcie dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Podnoszą również na duchu i poprawiają jakość funkcjonowania całych społeczności, szczególnie gdy do takiej ekspresji dochodzi w miejscach publicznych” – mówi Doug Palladini, szef globalnego marketingu marki Vans. „Wiele naszych lokalnych społeczności i przestrzeni publicznych od marca 2020 r. jest zaniedbywanych. Jako orędownicy siły kreatywności, zachęcamy fanów naszej marki do przyłączenia się do nas w dniu Vans Checkerboard Day i wzięcia udziału w działaniach i inicjatywach, które pokazują, jak kreatywność faktycznie ożywia nasze społeczności.
W ramach naszej największej inicjatywy filantropijnej marka Vans wesprze 16 organizacji charytatywnych z całego świata, które realizują misję rewitalizacji przestrzeni publicznej poprzez sztukę, sport, kulturę oraz programowanie społeczne i przekaże na ten cel łącznie jeden milion dolarów. Każda z organizacji otrzyma po 50 000 dolarów z funduszu Vans Checkerboard Fund fundacji Tides lub za pośrednictwem bezpośredniej darowizny od firmy Vans. Kwoty te zostaną wykorzystane, by realizować misję danej organizacji i kontynuować pracę na całym świecie w celu budowania tętniących życiem, włączających i przyjaznych przestrzeni, które będą wsparciem dla lokalnych społeczności. Ponadto, jako globalny partner marki w roku 2021, kontynuując misję zachęcania młodych ludzi do działalności w swoich lokalnych społecznościach, organizacja DoSomething.org otrzyma 250 000 dolarów, z czego 25 000 dolarów zostanie przeznaczone na bezpośrednie stypendia dla młodzieży. W tym roku pomoc otrzymają organizacje: GoodPush, Groundswell, Sustainable Coastlines Hawaii, Colectivo Tomate, Nations Skate Youth, Dignity for Children, Another Way of Seeing, ArtDream, Skateboard Academy, Hackney Bumps, Juju Surf Club, Indigo Youth Movement, Girls in Film, Jukebox Collective oraz The Hub.
„Wspieranie społeczności poprzez moc kreatywności jest wartością wspólną dla Vans i 5 milionów członków DoSomething” – powiedziała DeNora Getachew, dyrektor generalna DoSomething.org.
„Cieszymy się, że możemy nawiązać współpracę z Vans i aktywizować członków DoSomething, zachęcając ich do dołączenia do społeczności na całym świecie i wspólnego celebrowania Vans Checkerboard Day. Hojne wsparcie ze strony Vans zapewni młodym ludziom stypendia na pokrycie kosztów nauki, studiów wyższych czy programów zawodowych. Doda to również niezbędnego impulsu promowanym przez centrum DoSomething działalności obywatelskiej i pracy wolontariackiej, za pośrednictwem których młodzi ludzie podejmą działania w sprawach społecznych ważnych dla nich samych i dla ich społeczności”.
W okresie przed 18 listopada Vans zaprosi fanów z całego świata do uczestnictwa w różnorodnych inicjatywach mających na celu zaangażowanie się w działania społeczne. Wśród tych aktywizujących inicjatyw znalazły się:
• Strona Vans.com/checkerboardday posłuży jako katalog akcji prowadzonych we współpracy z DoSomething.org. W ten sposób fani będą mogli dołączyć do wydarzeń społecznościowychw swoim lokalnym mieście lub uczestniczyć w różnorakich eventach cyfrowych.
• Wyzwanie na TikToku #VansCheckerboardDay będzie publikować informacje o inspirujących projektach społecznościowych, pomysły do checkerboardowych stylizacji, a także wskazówki, jak dołączyć do wydarzeń z udziałem ambasadorów Vans, podczas których podzielą się oni tym, co rewitalizacja i kreatywność oznacza dla nich.
• Nie licząc miliona dolarów przekazanego przez Vans, fani marki mogą dołożyć swoją cegiełkę do inicjatywy poprzez pomoc w zbieraniu dodatkowej darowizny. Mogą to zrobić w aplikacji Vans, przekazując punkty lojalnościowe na wsparcie darowizny pieniężnej. Wszystkie środki zostaną przekazane na fundusz Vans Checkerboard Fund w ramach fundacji Tides.