Liam Gallager musiał skończyć z pewną tradycją na koncertach Oasis
Na początku lipca 2025, w Cardiff, odbył się pierwszy koncert brytyjskiej grupy Oasis po ponad piętnastu latach przerwy. Wiele osób nie wierzyło, że Liam i Noel Gallagherowie jeszcze kiedykolwiek staną obok siebie na scenie i zagrają słynne utwory zespołu. A jednak... Piekło zamarzło, a Oasis znów koncertuje.
W 2025 roku formacja zagra łącznie ponad 40 koncertów. Muzycy odwiedzą nie tylko Wielką Brytanię i Irlandię, ale także Stany Zjednoczone, Kanadę czy Australię. Przypomnijmy, że trasa dobiegnie końca w drugiej połowie listopada w Brazylii.
O trasie Oasis jest głośno nie tylko z powodu tego, że na te koncerty fani czekali długie lata. Jest to także związane z niebezpiecznymi i tragicznymi zdarzeniami, które wydarzyły się w trakcie tegorocznych występów. Na koncercie na stadionie Wembley w Londynie zginął fan, który spadł z wysokości. Ostatnio natomiast 42-letnia kobieta została zaatakowana przez dwóch mężczyzn i odniosła obrażenia. Wszystko przez to, że złapała marakas rzucony ze sceny przez Liama Gallaghera. To już taka tradycja wokalisty Oasis. Tradycja, która właśnie – niestety – przeszła do historii.
Podczas koncertu w Edynburgu, na stadionie Murrayfield, Gallagher poinformował publiczność o swojej decyzji. – Nie mogę dzisiaj rzucić mojego tamburynu ani marakasów. Powiedziano mi, żebym tego nie robił. Nie jestem skąpy ani nic z tych rzeczy... Po prostu usłyszałem, żeby "przestać robić to gówno", bo nie umiecie się zachować – wyjaśnił wokalista Oasis.
Jego słowa wywołały buczenie na widowni, czego można było się spodziewać. – Szczypiecie się w sutki i uszy, odwalacie takie akcje i walicie się po jajach – podsumował, w swoim stylu, Liam Gallagher.
Trasa koncertowa Oasis zostanie udokumentowana
Tegoroczna trasa koncertowa Oasis zostanie udokumentowana w filmie. Całość, pod tytułem Live ’25, wyprodukuje Steven Knight, czyli twórca bardzo popularnego serialu Peaky Blinders. Z kolei reżyserami produkcji będą Dylan Southern i Will Lovelace, duet stojący za filmem koncertowym Shut Up and Play the Hits sygnowanym przez LCD Soundsystem, a także dokumentem Meet Me in the Bathroom dotyczącym nowojorskiej sceny muzycznej z lat dwutysięcznych.