Teledysk do utworu „Knives Out” to ukoronowanie mojej kilkuletniej współpracy z Krzyśkiem Oleksiakiem, młodym twórcą, którego wrażliwość okazała się współgrać z moimi dotychczasowymi działaniami artystycznymi. Poznaliśmy się kilka lat temu, podczas koncertu w warszawskiej Królikarni, na którym wykonywałem muzykę Philipa Glassa z filmu „Godziny”. Krzysiek na koncercie znalazł się podobno przypadkowo, chociaż ja w przypadki nie wierzę. Kilka miesięcy później, a potem przez kolejne edycje mojego cyklu solowych koncertów Pianokrąg stał się osobą odpowiedzialną za dokumentację zdjęciową i wizualizacje, w których za każdym razem pokazywał mnie z nowej, oryginalnej perspektywy. Jego zjawiskowe zdjęcia znalazły się na okładce mojej debiutanckiej płyty „Daydreamer”. Gra światła i cieni stała się jego charakterystyczną cechą. Bardzo to lubię. Naszym marzeniem było zrobienie wspólnie klipu. Premiera płyty urzeczywistniła to marzenie. „Knives Out” powstał podczas pewnego listopadowego dnia, w różnych warszawskich sceneriach. Są one przez nas znane, ale w narracji klipu nabierają zupełnie nowych znaczeń. Wędrówka, przemieszczanie się, postać, jej „dziwność idealnie współgrają z klimatem mojej fortepianowej „opowieści”. Te obrazy to jest dokładnie ta historia, którą „widzę” kiedy moje palce kładę na klawiaturze i miękko nurkuję w „Knives Out” - Bartek Wąsik o klipie.
Kim jest Bartek Wąsik?
Bartek Wąsik - pianista, kompozytor i aranżer, laureat wielu krajowych i międzynarodowych konkursów, nagrody fonograficznej Fryderyk oraz Paszportu „Polityki” 2014. Występował w Europie, Azji i obu Amerykach. W Carnegie Hall i Chicago Symphony Hall prezentował własne opracowania utworów Fryderyka Chopina. Jego projekt Nowa Warszawa (wraz ze Stanisławą Celińską i z Royal String Quartet) spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem krytyki i został uhonorowany Gwarancją Kultury i Wdechami. Współpracował m. in. z Bartkiem Konopką (film „Nowa Warszawa”), Janem Komasą (widowisko „Ksenofonia”), Arturem Rojkiem („Symfonia przemysłowa”), Adamem Strugiem („Requiem ludowe” - uhonorowane Folkowym Fonogramem Roku), Katarzyną Nosowską, Ralphem Kaminskim (album „Kora”), czy Dorotą Miśkiewicz („Lutosławski, Tuwim - Piosenki nie tylko dla dzieci” - Złota Płyta). Jest założycielem i członkiem Lutosławski Piano Duo (laureaci nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2020) i kwartetu Kwadrofonik, z którym w 2021 roku otrzymał Fryderyka za album „Astronomia poety. Baczyński”, zawierający piosenki skomponowane razem z Melą Koteluk do słów Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Od 2020 roku jest autorem, organizatorem i wykonawcą cyklu letnich koncertów Pianokrąg, które odbywają się w warszawskiej Królikarni.
O albumie "Daydreamer"
Daydreamer to dwanaście oryginalnych aranżacji piosenek zespołu Radiohead na fortepian solo, które razem tworzą fresk pełen znaczeń i barw. Płyta powstała z miłości pianisty do brytyjskiego zespołu. To idealna ścieżka dźwiękowa dla marzycieli, dostrzegających w realnym świecie ukryte znaczenia, sekretne wiadomości. To również hołd Bartka Wąsika dla swojego ukochanego instrumentu - fortepianu.