Cały materiał znajdujący się w albumie został wykonany i zarejestrowany samodzielnie. Partie fortepianowe są w większości improwizowane i mają odzwierciedlać reakcje na nową, niekoniecznie pożądaną rzeczywistość. Nietuzinkowe brzmienie jest dopełnione w niektórych fragmentach sekcją rytmiczną oraz syntezatorami Moog oraz Korg MS20. Głowna część każdego utworu powstawała do południa i była konstruowana wokół partii fortepianu oraz usłyszanych dźwięków otoczenia. Z blisko 30 szkiców, na płycie znalazło swoje miejsce 10 kompozycji. Najprawdopodobniej niektóre z uchwyconych dźwięków natury trudno będzie ponownie usłyszeć w przestrzeni miejskiej.
t dot est to projekt powstały w Stavanger w 2014 roku z założenia eksperymentujący z gatunkami takimi jak: IDM, folk, ambient, electronica. Wśród gości, na różnych albumach, znaleźli się: Jexus, Susana Jara, Jakub Żytecki, Simen Kiil Halvorsen, Julie Hasfjord i wielu innych. Do tej pory ukazało się 6 płyt t dot est wydanych nadkładem m.in. ONIONWAVE, RUSKA BURSA. Każde z tych wydawnictw to tzw "concept album".
Inspiracje dla t dot est to przede wszystkim twórcy łączący ze sobą świat elektroniczny oraz akustyczny: Ben Lukas Boysen , Apparat, deadmau5, Kiasmos , Nils Frahm , Max Cooper, ale też reprezentanci nurtu IDM: Fizzarum, Clapan, Aphex Twin oraz jazzu: Esbjorn Svensson Trio, Tord Gustavssen, Iiro Rantala, Helge Lien.
Jeżeli chodzi o inspiracje pozamuzyczne to przede wszystkim są to podróże (album „Nordsteps”, planowany „Nordsteps2” oraz „DOT”) jak również film (saga czterech płyt „ANTON”) . Nieodłącznym elementem jest głos ludzki - przeważnie w postaci damskiego śpiewu operowego lub folkowego (płyta „HULATY” z remixami łemkowskich pieśni, „PROJECT ANTON” z gościnnym występem Susanny Jara, Julie Hasfjord oraz prawosławnego chóru Kliros).
Nazwę projektu można interpretować po prostu jako: test, próba, zmaganie się z czymś, jako projekt "tribute to" Esbjorn Svensson Trio lub nadmiar ...testosteronu.