Monika Brodka

i

Autor: Materiały prasowe

festiwale i showcase

Jak działa branża muzyczna? Konferencje na festiwalu Great September w Łodzi

2024-08-05 13:15

Gorące tematy, nowe trendy i elektryzujący goście. Liczne spotkania, wciągające rozmowy i najlepsze case study. 12-14 września podczas festiwalu Great September w Łodzi dowiemy się z nich, jak działa polska branża muzyczna. Karnety są w sprzedaży.

Great September Showcase Festival & Conference to nie tylko dziesiątki koncertów topowych polskich wykonawców i najciekawszych debiutantów, ale też emocjonujące spotkania z artystami oraz przedstawicielami branży muzycznej. W ich trakcie poznamy jej kulisy i prowadzić dyskusje na najważniejsze, aktualne zagadnienia. „Na Great September chcemy pokazać jak różnorodny i interesujący jest rynek w Polsce. Rozmawiać z tworzącymi go ludźmi, inspirować się nawzajem... Dlatego zaplanowane panele dyskusyjne, spotkania i case study nie są jedynie dodatkiem, a integralnym elementem festiwalu. Wzbogacają jego koncertowy program o gorące muzyczne zjawiska i tematy” – podkreśla Artur Rojek, dyrektor artystyczny Great September.

Artur Rojek o odejściu z Myslovitz: „Mściwość jest cierpliwa”

Część konferencyjna

Na część konferencyjną festiwalu złożą się m.in. spotkania i rozmowy w ramach Great Story oraz Great Talks. Great Story to okazja żeby usłyszeć, jak artyści i przedstawiciele branży muzycznej pracowali na swój sukces. O ich najciekawszych, ale i najbardziej wymagających albumach oraz realizacjach. W tym roku Brodka - wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów i reżyserka – na Great September opowie o swojej fascynacji sztukami wizualnymi i podzieli się ulubionymi praktykami przy pracy nad teledyskiem. Dobry wideoklip – co to właściwie znaczy? Skąd czerpać pomysły na scenariusz i reżyserię? Tego i wiele więcej dowiemy się z jej pasjonującego case study.

Great Talks to panele dyskusyjne z udziałem wielu znakomitych gości i na najciekawsze tematy. Jeden z nich – Muzyka w mediach: czy wszystko gra? – prowadzony będzie we współpracy z radiową Trójką. Już teraz zapraszamy na bardzo potrzebną rozmowę o mediach i ich wpływie na rynek muzyczny w Polsce. Kto i gdzie dziś mówi i pisze o muzyce, kto czyta i słucha? Jaką rolę w kształtowaniu polskiej sceny pełnią media tradycyjne, jakie serwisy społecznościowe? Na te i inne ważne zagadnienia odpowiedzą cenieni dziennikarze oraz przedstawiciele mediów: Aleksandra Charzewska (K MAG), Piotr Witwicki (Interia/Polsat), Ola Budka (Radio 357) i Jarek Szubrycht (Gazeta Wyborcza). Całość poprowadzi Agnieszka Szydłowska, dyrektorka radiowej Trójki.

O Great September

Kolejne spotkania i rozmowy zostaną ogłoszone wkrótce. Dołączą one do bogatego, tegorocznego programu Great September Showcase Festival & Conference, w którym zapowiedziano już koncerty m.in. Edyty Bartosiewicz (w wydaniu solo act), Korteza, Otsochodzi, Kwiatu Jabłoni, Liroya (grającego kultowy „Albóóm”), Piernikowskiego, Coals, EBAS, Darii ze Śląska i wielu najciekawiej zapowiadających się debiutantów. Organizowany przez miasto Łódź, Fundację Independent i Łódzkie Centrum Wydarzeń Great September Showcase Festival & Conference to wydarzenie wtopione w miejską przestrzeń. Koncerty, panele dyskusyjne i spotkania odbywają się w najpopularniejszych klubach, klimatycznych lokalach, a także na ulicach, zamieniając je w miejsce tętniące najlepszą polską muzyką. Najważniejszym miejscem festiwalu jest Scena Główna mBank/Mastercard, w tym roku usytuowana w Pasażu Schillera. Wstęp na nią jest bezpłatny, ale posiadacze karnetów mogą wejść do specjalnej strefy ustawionej najbliżej sceny, pozwalającej na jeszcze lepszy odbiór wszystkich zaplanowanych na niej występów. Zakup karnetu daje jednocześnie przepustkę na wszystkie inne koncerty oraz panele dyskusyjne i spotkania odbywające się 12-14 września w ramach festiwalu. Sprzedaż karnetów prowadzą bileterie eBilet i Eventim.

Oto nasz wybór najważniejszych utworów Artura Rojka: