Eurowizja 2024

i

Autor: Materiały prasowe

eurowizja 2024

Eurowizja 2024 - kto wygra w tym roku? Oto wykonawcy, którzy cieszą się największą popularnością na Spotify

2024-05-07 13:46

Odliczanie do finału Konkursu Piosenki Eurowizji 2024 właśnie się rozpoczyna. Dane dotyczące słuchalności eurowizyjnych utworów na Spotify na całym świecie sugerują wygraną Holandii, a LUNA podbija serca polskich słuchaczy.

“The Tower” LUNY zdobył do tej pory ponad 5 000 000 odtworzeń na Spotify globalnie i jest obecnie 15. najchętniej słuchanym utworem tegorocznej Eurowizji na platformie. Włochy, Wielka Brytania i Hiszpania to kraje, w których, poza Polską, słuchano go najczęściej. Dane te wskazują, skąd reprezentantka naszego kraju może uzyskać najwięcej punktów jeżeli udałoby jej się zakwalifikować do finału szwedzkim Malmö, który odbędzie się już w ten weekend.

Jeżeli przeanalizujemy globalne dane dotyczące słuchalności eurowizyjnych utworów we wszystkich konkurujących krajach, możemy się spodziewać, że to Joost z Holandii zdobędzie w tym roku koronę Eurowizji, razem ze swoim gabber-popowym hymnem „Europapa”. Według danych muzycznej platformy streamingowej, drugie miejsce, i to po raz drugi z rzędu, zajmie włoska piosenkarka i autorka tekstów Angelina Mango, a na trzecim miejscu uplasuje się szwedzki duet dance-pop Marcus & Martinus.

Nie obchodzi nas Eurowizja. Blind Channel dla Eski Rock

Kogo słuchają Polacy?

W Polsce tabela, pod kilkoma względami, wygląda podobnie. Jeżeli głosowanie na własny kraj nie jest możliwe, ulubionym utworem Polaków okazuje się “Europapa” Joosta. Tuż za nim znajduje się “La noia” Angeliny Mango. Podium zamyka “Teresa & Maria” alyony alyony i Jerry Heil, utwór zajmujący 8. miejsce w globalnym zestawieniu. Poza wspomnianymi piosenkami:

  • Gen Z w Polsce nie może przestać słuchać „The Code” autorstwa Nemo,
  • Polscy Millennialsi uwielbiają też ”Unforgettable” Marcusa & Martinusa,
  • Natomiast reprezentanci generacji X często odtwarzają w kółko utwór “Dizzy” Olly’ego Alexandra (Years & Years).

Jeśli przeanalizujemy dane dotyczące słuchalności zwycięzców Konkursu Piosenki Eurowizji na przestrzeni ostatniej dekady, to zobaczymy, że liczba odtworzeń ich utworów wzrastała średnio o ponad 900% po zwycięskim występie. Co więcej, włoski zespół Måneskin uzyskał ponad 2000-proc. wzrost liczby odtworzeń na całym świecie po zwycięstwie w Eurowizji w 2021 roku. To pokazuje, w jaki sposób muzyczna platforma streamingowa pomaga użytkownikom w odkrywaniu nowych artystów i łączeniu twórców z ich fanami.

Polscy użytkownicy Spotify już teraz mogą nastroić się na święto muzyki dzięki oficjalnej playliście eurowizyjnej i specjalnemu hubowi, m.in. z playlistami Best of Eurovision (najlepszymi utworami eurowizyjnymi z poszczególnych dekad).

Dane dotyczące ostatniego miesiąca (od 27 marca do 25 kwietnia 2024 r.)

Najczęściej słuchani uczestnicy Konkursu Piosenki Eurowizji 2024 w Polsce:

  • Polska: LUNA – The Tower
  • Holandia: Joost – Europapa
  • Włochy: Angelina Mango – La noia
  • Ukraina: alyona alyona, Jerry Heil – Teresa & Maria
  • Szwajcaria: Nemo – The Code
  • Szwecja: Marcus & Martinus – Unforgettable
  • Wielka Brytania: Olly Alexander (Years & Years) – Dizzy
  • Chorwacja: Baby Lasagna – Rim Tim Tagi Dim
  • Austria: Kaleen – We Will Rave
  • Belgia: Mustii – Before The Party's Over

Najczęściej słuchani uczestnicy Konkursu Piosenki Eurowizji 2024 globalnie:

  • Holandia: Joost – Europapa
  • Włochy: Angelina Mango - La noia
  • Szwecja: Marcus & Martinus – Unforgettable
  • Francja: Slimane – Mon amour
  • Grecja: Marina Satti – ZARI
  • Hiszpania: Nebulossa – ZORRA
  • Szwajcaria: Nemo – The Code
  • Ukraina: alyona alyona, Jerry Heil – Teresa & Maria
  • Izrael: Eden Golan – Hurricane
  • Wielka Brytania: Olly Alexander (Years & Years) - Dizzy

Sprawdź w quizie, co wiesz o rocku na Eurowizji:

Quiz o rocku na Eurowizji. Dopasuj utwór do państwa

Pytanie 1 z 11
Måneskin - Zitti E Buoni