Problemy z płatnościami BLIK. "Obserwujemy zewnętrzny atak"

2025-11-03 15:11

Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności BLIKIEM - poinformowali w poniedziałek, 3 listopada po godz. 14:00 przedstawiciele operatora. Warto zaznaczyć, że to nie pierwsze w ostatnich dniach podobne komplikacje w działaniu usługi.

telefon

i

Autor: Pixabay.com

BLIK z kolejnymi problemami - to nie pierwsza taka "awaria"

"Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności BLIKIEM. Trwają prace nad przywróceniem płynności działania" - przekazali w poniedziałek ok. godz. 14:20 przedstawiciele operatora.

Z podobną sytuacją usługa mierzyła się również w sobotę, 1 listopada. Tuż po godz. 10:00 informowano o "czasowych problemach z funkcjami BLIKA" i prowadzonych pracach, które mają przywrócić ich pełne działanie. Przed godz. 12:00 operator przekazał na platformie X: "Od wczesnych godzin porannych obserwowaliśmy zewnętrzny atak typu DDoS, który wpływał na płynne działanie płatności. Sytuacja wraca do normy - infrastruktura jest zabezpieczana, a sytuacja stale monitorowana. Od godziny 10:33 użytkownicy BLIKA nie powinni mieć już problemów z realizacją transakcji".

Minister Gawkowski o sobotnim ataku na polską infrastrukturę rozliczeniową

Ataki typu DDoS polegają na przeciążeniu serwerów nadmiernym ruchem z wielu źródeł, co może prowadzić do czasowej niedostępności usług. W sobotę wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski przekazał na platformie X, że od wczesnych godzin porannych obserwowane były zakłócenia w działaniu systemów płatniczych. Dodał, że przyczyną był zewnętrzny atak typu DDoS na polską infrastrukturę rozliczeniową.

"Trwają intensywne działania służb, aby wyeliminować skutki tego ataku. Sytuacja wraca do normy, infrastruktura jest zabezpieczana, co przekłada się na przywracanie funkcjonowania płatności" - napisał Gawkowski. Szef resortu cyfryzacji podkreślił, że tego typu ataki zdarzają się regularnie, jednak w większości przypadków polskie służby skutecznie je blokują, zanim użytkownicy odczują ich skutki.

[AKTUALIZACJA 18:30]

W wieczornym komunikacie przedstawiciele operatora poinformowali, że "od godziny 18:30 użytkownicy BLIKA nie powinni mieć problemów z realizacją transakcji". "Infrastruktura systemu jest zabezpieczona, a działanie usług jest stale monitorowane w celu zapewnienia ich pełnej płynności. Osoby, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinny automatycznie otrzymać ich zwrot. Jeśli nie nastąpi to w ciągu 48h, zalecamy kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była transakcja" - dodali.

Nocna prohibicja - pilotaż nowego programu rusza w Warszawie - zobacz zdjęcia:

Od odkładania do inwestowania – prosty sposób, by Twoje pieniądze rosły każdego miesiąca?
Warszawa Radio ESKA Google News
Porachunki Osobiste
Te urządzenia pomagają oszczędzać energię i pieniądze. PORACHUNKI OSOBISTE
Źródło: Problemy z płatnościami BLIK. "Obserwujemy zewnętrzny atak"