UMG_TikTok

i

Autor: Materiały prasowe

wiadomości

Universal Music Group i TikTok - zawarto porozumienie w sprawie opłat licencyjnych

2024-05-06 15:11

Universal Music Group, światowy lider w dziedzinie rozrywki bazującej na muzyce i TikTok ogłosiły nową, wielowymiarową umowę licencyjną, która zapewni znaczącekorzyści dla globalnej rodziny artystów, autorów piosenek i wytwórni związanych z UMG, a także pozwoli liczącej ponad miliard osób społeczności TikToka ponownie cieszyć się ich muzyką.

Wspólna umowa otwiera nową erę strategicznej współpracy między obiema organizacjami, bazującej na wspólnym zaangażowaniu w pomoc artystom i autorom piosenek UMG w jak najlepszym wykorzystaniu ich kreatywnego i komercyjnego potencjału. Korzystając z najlepszej w swojej klasie technologii, możliwości marketingowych i promocyjnych TikToka, UMG i TikTok zapewnią autorom piosenek i artystom UMG lepsze wynagrodzenie, nowe możliwości promocji i zaangażowania dla ich twórczości oraz wiodące w branży zabezpieczenia w odniesieniu do generatywnej sztucznej inteligencji.

Najsłynniejsze logo w historii rocka należy do The Rolling Stones. Jak powstało?

Ten nowy rozdział w naszych relacjach z TikTokiem koncentruje się na wartości muzyki, prymacie ludzkiego artyzmu i dobrobycie społeczności twórców. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołem TikToka, by móc wspierać interesy naszych artystów i autorów piosenek, a także wprowadzać innowacje w zakresie zaangażowania fanów, jednocześnie zwiększając monetyzację muzyki na platformach społecznościowych - powiedział Sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny Universal Music Group.

Muzyka jest integralną częścią ekosystemu TikToka i cieszymy się, że znaleźliśmy wspólną ścieżkę rozwoju z Universal Music Group. Zobowiązaliśmy się do współpracy w celu zwiększenia wartości, odkrywania i promocji wszystkich niesamowitych artystów i autorów piosenek UMG oraz pogłębienia ich zdolności do rozwoju, łączenia się i angażowania społeczności TikToka - skomentował Shou Chew, dyrektor generalny TikToka.

Co głosi umowa?

Fani mogą spodziewać się powrotu na TikToka nagrań z katalogu UMG, dzięki czemu ponownie będą mogli cieszyć się możliwością tworzenia filmów z wykorzystaniem muzyki części z największych światowych gwiazd, a także ekscytujących nowych talentów.

W ramach umowy obie organizacje będą współpracować, aby wykorzystać nowe możliwości monetyzacji, wykorzystując rosnące możliwości TikToka na płaszczyźnie e-commerce. Strony będą współpracować przy kampaniach wspierających artystów UMG w różnych częściach świata.

TikTok nadal będzie inwestował znaczne zasoby w tworzenie narzędzi zorientowanych na artystów, które pomogą artystom UMG wykorzystać ich potencjał na stale rozwijającej się platformie. Narzędzia takie jak „Dodaj do aplikacji muzycznej”, ulepszone dane i analizy oraz zintegrowane możliwości sprzedaży biletów przyniosą artystom korzyści finansowe, a także ułatwią im budowanie globalnej bazy fanów przy użyciu skali TikToka i jego zaangażowanej społeczności. Jednocześnie artyści mogą liczyć na wzmocnienie ochrony bezpieczeństwa online dla siebie i swoich fanów.

TikTok i UMG będą współpracować także w celu zapewnienia, że rozwój sztucznej inteligencji w branży muzycznej będzie chronił ludzki talent, a także przychody artystów i autorów piosenek. TikTok jest zaangażowany we współpracę z UMG w celu usunięcia z platformy nieautoryzowanej muzyki wygenerowanej przy użyciu AI, a także stosowania narzędzi służących poprawie atrybucji artystów i autorów piosenek.

UMG i TikTok pracują obecnie nad jak najszybszym powrotem muzyki artystów reprezentowanych przez Universal Music Group i autorów piosenek reprezentowanych przez Universal Music Publishing Group na platformę TikTok.

Sprawdź poniżej ciekawostki o albumie "Let It Be":