Oasis znów na szczycie w Wielkiej Brytanii
Formacja Oasis, po czternastu latach przerwy, znowu znalazła się na szczycie brytyjskiej listy albumów. A to wszystko za sprawą reedycji debiutanckiego krążka Definitely Maybe, który w tym roku świętował 30. urodziny.
Wzrost popularności grupy ma oczywiście związek z ogłoszeniem powrotu na scenę. Oasis zagra w 2025 roku 19 koncertów, w tym siedem na stadionie Wembley w Londynie. Wszystkie występy zaplanowano w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.
Brytyjczycy oszaleli więc ponownie na punkcie twórczości formacji Oasis. Według Official Charts, wznowienie debiutanckiego albumu zespołu osiągnęło ponad 400-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim tygodniem, jeśli chodzi o sprzedaż.
To jednak niejedyne wydawnictwo grupy, które znalazło się w czołówce na liście przebojów w Wielkiej Brytanii. Składanka Oasis z największymi przebojami zatytułowana Time Flies… (1994-2009) uplasowała się na trzecim miejscu. Z kolei na czwartej pozycji znalazł się krążek (What’s The Story) Morning Glory? z 1995.
Reedycja Definitely Maybe osiągnęła także pierwsze miejsce, jeśli chodzi o sprzedaż winyli w Wielkiej Brytanii. To nie wszystko. Utwór Live Forever wspiął się na listy przebojów i zajął ósme miejsce (co ciekawe, po wydaniu w 1995 dotarł "tylko" do dziesiątej pozycji). Tuż za nim uplasował się z kolei Don't Look Back in Anger. Blisko czołowej "dziesiątki" był także Wonderwall. Ostatecznie ten utwór Oasis zatrzymał się na jedenastej pozycji.
Rząd przyjrzy się sprzedaży biletów na koncerty Oasis
Bilety na przyszłoroczne koncerty Oasis rozeszły się w ekspresowym tempie (chętnych było ponad 10 milionów osób z całego świata). Fani narzekali na długie kolejki czy "dynamiczne" zmiany ceny wejściówek. Dlatego też teraz tym tematem zajmie się rząd Wielkiej Brytanii. A konkretnie Urząd ds. Konkurencji i Rynków (The Competition and Markets Authority), który jest odpowiedzialny za ograniczanie działań antykonkurencyjnych.
– Ważne jest, aby fani byli traktowani sprawiedliwie przy zakupie biletów, dlatego wszczęliśmy dochodzenie. To oczywiste, że wiele osób miało złe doświadczenia i było zaskoczonych ceną biletów. Chcemy poznać opinie fanów, którzy przeszli przez ten proces i mogli napotkać problemy, abyśmy mogli sprawdzić, czy prawo klientów zostało naruszone – powiedziała Sarah Cardell, dyrektor naczelna CMA.