Eskarock:

tekst utworu

School's Out - Alice Cooper

O Zespole: Alice Cooper naprawdę nazywa się Vincent Damon Furnier. Jak głosi legenda, pseudonim artystyczny obrał na cześć XVII-wiecznej czarownicy. On sam tę historię dementuje, mówiąc, że po prostu podobało mu się brzmienie tego nazwiska. Jego talent najpierw docenił sam Frank Zappa. Za nim niebawem poszła cała rzesza innych artystów, w tym m.in. Salvador Dali, który umieścił Coopera na jednym ze swoich obrazów. Stanowił inspirację dla całej rzeszy muzyków, od niezliczonych zespołów punkowych, przez Davida Bowie, KISS, Kinga Diamonda do Marilyn Mansona. Urodzony w Detroit artysta jest uważany za jednego z pionierów rocka z elementami teatru, wodewilu i musicalu. Jego show pomyślany był jako szok dla fanów. Alice czerpie pełnymi garściami z horrorów (sam też w nich występował, np. „Prince Of Darkness”). Sztuczna krew, krzesło elektryczne, gilotyna – to nieodłączne rekwizyty jego koncertów. Swój pierwszy zespół założył jako nastolatek w latach 60. Nosił on nazwę The Earwigs, która później została zmieniona na Spiders, a następnie The Nazz. The Spiders i The Nazz wydały single i zdobyły umiarkowaną lokalną popularność. W 1968 roku The Nazz zmienili nazwę na Alice Cooper. W jego składzie poza Cooperem znaleźli się gitarzyści Mike Bruce i Glen Buxton, basista Dennis Dunaway oraz perkusista Neal Smith. Przeprowadzka do Kalifornii zaowocowała poznaniem menedżera Shepa Gordona oraz Zappy, który namówił zespół do podpisania kontraktu z własną wytwórnią Straight Records. Dwie pierwsze płyty – „Pretties For You” i „Easy Action” – nie odniosły sukcesu. Zespół przeniósł się z Los Angeles do Detroit. Tam dopracowano show sceniczny i rozpoczęto prace nad kolejnym materiałem. Kontrakt z grupą wykupiła wytwórnia Warner Bros. Producentem trzeciej płyty został Bob Ezrin. Album „Love It To Death” przyniósł pierwszy wielki hit - „Eighteen”. Krążek niedługo później pokrył się złotem. O Alice Cooper zaczęło się coraz głośniej mówić. Także ze względu na wyjątkowe koncerty. Sukcesem okazała się również kolejna płyta – „Killer”. Następna „School’s Out” – okazała się być przełomową dla zespołu. Album wylądował na drugim miejscu listy „Billboardu” i szybko znalazł ponad milion nabywców. Tytułowa kompozycja to kolejny evergreen w dorobku Alice Coopera. Artysta utrzymał wysoki poziom kolejną płytą „Billion Dollar Babies”. Ten krążek wylądował na szczycie zestawień w USA i Wielkiej Brytanii. Na niej znalazł się przebój „No More Mr. Nice Guy”. Później przyszło „zmęczenie materiału”. Tę tendencję słychac na płycie „Muscle Of Love”. Zespół rozpadł się. Z tego składu tylko Alice Cooper zdołał odnieść komercyjny sukces. Zaczął się on od kompilacji „Alice Cooper’s Greatest Hits” (1974). Rok po składance swoją premierę miała płyta uważana za opus magnum artysty – „Welcome To My Nightmare”. Jest to już znacznie odmienna od wcześniejszych, bardziej wygładzona brzmieniowo, o nieco „broadwayowskim” charakterze płyta. W jej nagraniu pomogli Cooperowi Dick Wagner i Steve Hunter (gitary), Prakash John (bas), Joseph Chirowski (klawisze) oraz Penti Glan (perkusja). Krążek dobrze radził sobie na listach, zaś utwór tytułowy oraz kawałek „Only Women Bleed” na stałe weszły do zestawu koncertowego. Cooper trzymał jeszcze wysoki poziom na kolejnym krążku – „Alice Cooper Goes To Hell”, po którym jego kariera wyraźnie zwolniła tempo. Winne temu było postępujące uzależnienie muzyka od alkoholu i narkotyków. Po odwyku Alice wraz z Berniem Taupinem napisał materiał o tytule „From The Inside” (1978), na którym wspomina swoją walkę z nałogami i pobyt w zakładzie zamkniętym, gdzie siedział razem z psychicznie chorymi. Pierwsza połowa lat 80. to dla Coopera wyjątkowo ciężki, tak pod względem komercyjnym jak i prywatnym, okres. Artystycznie obrał kierunek zupełnie inny od tego, do którego przyzwyczaił fanów w latach 70. Płyty z lat 80 - 83 to mieszanka modnego wówczas stylu new wave, punk rocka, hard rocka i popu. "Flush the Fashion" (1980) i "Special Forces" (1981) to surowe, ostre albumy opierające się na punkowo-hard rockowej strukturze, z zauważalnymi wpływami nowej fali. Do dziś uwielbiane przez fanów, nie odniosły sukcesu na rynku. "Zipper Catches Skin" (1982) to jeden z najdziwniejszych albumów Coopera, tak tekstowo jak i muzycznie. Natomiast "Dada" (1983) to jeden z artystycznych szczytów jego kariery i czarny koń jeśli chodzi o jego najlepsze albumy. Zmagający się ze swoją ciężką alkoholową chorobą Cooper nagrał najbardziej wysmakowany, najbardziej szczery i głęboki album w swojej karierze. Niestety, brak trasy koncertowej (z powodu złego stanu zdrowia) i większej promocji pogrzebał album i przeszedł on praktycznie bez echa. Następne trzy lata Cooper spędził na leczeniu i wracaniu do formy. Wydany w 1986 roku comeback album "Constrictor" był artystycznie delikatnie mówiąc wątpliwy, ale fizycznie Cooper znowu był w formie i na jego efektowne show znów waliły tłumy. Kolejny krążek "Raise Your Fist and Yell" z 1987 był już znacznie lepszy. W 1989 roku Alice nagrał z plejadą znakomitych gości płytę, która ponownie wyniosła go na szczyty. Mowa o „Trash”. Całość wyprodukował etatowy twórca przebojów, Desmond Child. Promujący całość singel „Poison” świetnie sobie radził na listach przebojów. Alice znów był na ustach wszystkich fanów rocka. Zabiegali o niego również reżyserzy horrorów. Ponowna wizyta na szczytach list nie trwała jednak długo. Kolejne krążki – „Hey Stoopid”, „The Last Temptation”, „Brutal Planet”, „Dragontown” czy „The Eyes Of Alice Cooper” nie osiągnęły wyników sprzedaży zbliżonych do „Trash”. W 2005 roku pojawily się na rynku kolejne dwie płyty Alice Coopera, studyjna „Dirty Diamonds” oraz krążek koncertowy „Live An’ Slippery”. Na tym drugim znajdziemy 14 utworów zarejestrowanych na żywo podczas koncertu w San Lucas w Meksyku 2 czerwca 1996 roku.
Więcej na stronie artysty: Alice Cooper

School's Out - Alice Cooper tekst

Well we got no choice, all the girls and boys
Makin' all that noise, cause they found new toys
Oh we can't salute ya, can't find a flag
If that don't suit ya, that's a drag

School's out for summer
School's out forever
School's been blown to pieces

No more pencils
No more books
No more teacher's dirty looks

Well we got no class
And we got no principles
And we got no innocence
We can't even think of a word that rhymes

School's out for summer
School's out forever
My school's been blown to pieces

No more pencils
No more books
No more teachers dirty looks

Out for summer
Out till fall
We might not come back at all

School's out forever
School's out for summer
School's out with fever
School's out completely

Yeah!

Autor Tekstu: Alice Cooper, Neal Smith, Michael Bruce, Dennis Dunaway, Glen Buxton

Kompozytor: Alice Cooper, Neal Smith, Michael Bruce, Dennis Dunaway, Glen Buxton






czytaj całość


Alice Cooper

ESKA ROCK - najnowsze hity

  •  See You Later Alligator - Bill Haley
    See You Later Alligator - Bill Haley
    liczba odtworzeń: 77
    do ulubionych strona artysty
  • All Day And All Of The Night - The Kinks
    All Day And All Of The Night - The Kinks
    liczba odtworzeń: 1920
    obejrzyj teledysk tekst utworu do ulubionych strona artysty
  • Walk To The Water - U2
  • Stargasm - Mastodon
  • Steady As She Goes - Adele
  • Kultowy Woman From Tokyo - Deep Purple
    Woman From Tokyo - Deep Purple
    liczba odtworzeń: 222
    obejrzyj teledysk tekst utworu do ulubionych strona artysty
  • Co Ty Tutaj Robisz - Elektryczne Gitary
    Co Ty Tutaj Robisz - Elektryczne Gitary
    liczba odtworzeń: 70
    obejrzyj teledysk tekst utworu do ulubionych strona artysty
  • Talk Talk - Talk Talk
  • Bangarang - Skrillex
    Bangarang - Skrillex
    liczba odtworzeń: 44
    obejrzyj teledysk tekst utworu do ulubionych strona artysty
  • Rise - Sixx:A.M.
    Rise - Sixx:A.M.
    liczba odtworzeń: 0
    obejrzyj teledysk tekst utworu do ulubionych strona artysty