Kultowy fast food z USA w Polsce! Gigant kusi świetnymi burgerami

2025-11-21 10:53

Po nowych umowach w Irlandii, Rumunii i Szkocji czas na kolejny krok jakim jest wejście Wendy’s do Polski. Sieć, znana z kultowych kwadratowych burgerów, jest już na finiszu rozmów z franczyzobiorcami i szykuje mocne wejście. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nad Wisłą może powstać nawet kilkaset nowych restauracji.

fast food

i

Autor: Julia Mościńska/ Canva.com

Wendy’s już od kilku lat zapowiada powrót do Europy w naprawdę dużym stylu i wygląda na to, że 2025 może być dla marki przełomowy. Firma weszła ponownie na rynek brytyjski, podpisała świeże umowy franczyzowe w Irlandii, Rumunii i Szkocji, a do 2025 r. chce tam otworzyć ponad sto nowych restauracji. Ale to dopiero początek, bo sieć wyraźnie celuje także w rynki o dużym potencjale wzrostu, takie jak Polska i Czechy. Nic dziwnego, polski rynek fast food rośnie jak na drożdżach, burgerownie rozmnażają się w rekordowym tempie, a według prognoz sprzedaż burgerów w QSR-ach ma wzrosnąć aż o 65% w najbliższych pięciu latach.

Dla globalnej marki, która ma już ponad 7 tysięcy restauracji na świecie, to idealny moment, by wejść z przytupem i zagarnąć kawałek tego tortu. Zwłaszcza że Wendy’s jest w Polsce zaskakująco rozpoznawalne, ponad połowa konsumentów zna markę, a większość chętnie pojawiłaby się w jej restauracjach.

Nic więc dziwnego, że firma tak intensywnie szuka polskich przedsiębiorców chętnych do współpracy. I to nie byle jakiej, chodzi o duży, szybki rozwój i pełne wsparcie marketingowe, operacyjne i logistyczne ze strony amerykańskiego giganta.

Zobacz też: KFC zapowiada frytkowe szaleństwo. Drugie frytki gratis!

Wielka afera w Tańcu z Gwiazdami | Commentary ESKA

Wendy’s w Polsce

Sieć potwierdza, że rozmowy z przyszłymi franczyzobiorcami są już na ostatniej prostej. Wendy’s rozważa dwa modele wejścia do Polski. Jeden masterfranczyzobiorca odpowiedzialny za cały kraj albo kilku silnych partnerów regionalnych. Niezależnie od wyboru, skala planów jest naprawdę imponująca. Mówi się o kilkuset restauracjach, które mogą ruszyć w pierwszym etapie ekspansji.

Firma już wcześniej zainwestowała w europejską sieć dostaw, zaplecze operacyjne, a nawet współpracę z lokalnymi agencjami marketingowymi, żeby proces wejścia przebiegł bez zgrzytów. Michael Clarke z Wendy’s Europe otwarcie przyznaje, że celem jest powtórzenie sukcesu z Wielkiej Brytanii i jak najszybsze dostarczenie Polakom ich sztandarowych hitów, takich jak kwadratowych burgerów, słynnych Hot & Crispy Fries oraz kultowego deseru Frosty.

Dla polskich przedsiębiorców to może być jedna z ciekawszych okazji biznesowych ostatnich lat, bo rynek burgerów rośnie, konkurencja się zaostrza, a Wendy’s to trzecia największa sieć burgerowa świata, zaraz po McDonald’s i Burger Kingu.

Firma podkreśla, że szuka partnerów doświadczonych, z lokalnym know-how i gotowych na szybki rozwój. W zamian oferuje pełne wsparcie, sprawdzony model biznesowy i siłę marki, która w wielu krajach potrafiła z miejsca wywołać gigantyczne kolejki. 

Zobacz galerię: Drwal 2025 już jest! Nowy smak może być wielkim hitem

Źródło: Kultowy fast food z USA w Polsce! Gigant kusi świetnymi burgerami