Nowa reklama Apple wzbudziła wielki niesmak fanów muzyki. W spocie iPada zniszczono zabytkowe instrumenty

i

Autor: Screen z YouTube/Apple Kontrowersje wokół nowej reklamy Apple

muzyczne wiadomości

Nowa reklama Apple wzbudziła wielki niesmak fanów muzyki. W spocie iPada zniszczono instrumenty

2024-05-10 12:29

Apple to z pewnością jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Mimo tylu lat obecności na rynku, jej prestiż zdaje się nie maleć, a nowymi produktami, które ta oferuje, interesuje się ogromne grono gadżeciarzy. Mimo to nawet oni zareagowali z pewnym niesmakiem na najnowszą reklamę firmy...

Być może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale firma Apple za dwa lata obchodzić będzie swoje 50-lecie! Przedsiębiorstwo zostało założone dokładnie 1 kwietnia 1976 roku w Los Altos w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych jako Apple Computer Company, aby produkować i sprzedawać opracowane przez Steve'a Jobsa komputery Apple. Ten połączył siły z amerykańskim inżynierem Stevem Woźniakiem, który został głównym inwestorem firmy. Ta osiągnęła światowy sukces w 1977 roku, gdy na rynek trafił Apple II, który stał się fenomenem.

Przedsiębiorstwo znacząco rozwijało się w kolejnych latach, choć w 1997 roku osiągnęła bankructwo. Rentowność udało się odzyskać, gdy na rynek zaczęły trafiać nowe produkty, jak iPod, iPad, iPhone czy iMac. Dziś Apple to jedna z największych firm na świecie, gigant w przemyśle informatycznym. Apple ma na świecie swoich zwolenników i przeciwników, a grono tych drugich właśnie nieco się powiększyło, a to za sprawą nowej, dość kontrowersyjnej dla wielu, reklamy.

PORANEK ESKA ROCK - Blik

Reklama Apple, o której mówi cały świat

Na rynek właśnie trafił nowy model iPada Pro, który został oczywiście w odpowiedni sposób zareklamowany. Do sieci trafił oficjalny spot, polecony przez samego dyrektora generalnego Tima Cooka, jednak nie spotkał się on z tak ciepłym przyjęciem, na jaki z pewnością liczyli ludzie z Apple.

Ten wzbudził spory rozgłos, pewne kontrowersje i bardzo duże głosy krytyki, a to ze względu na fakt, że punktem centralnym "fabuły" reklamy jest niszczenie przez ogromną prasę hydrauliczną instrumentów w stylu vintage. Te pokazane są widzowi na początku: trąbki, gitary, fortepiany, metronomygramofony, głośniki i wiele innych, by chwilę później ulec zniszczeniu. Kolejno naszym oczom ukazuje się ultra cienki, nowy iPad Pro. Jak zauważono, twórcy reklamy próbowali wykorzystać popularny obecnie na TikToku trend w stylu ASMR, wykorzystujący właśnie prasę hydrauliczną. Inwencja twórcza nie spotkała się jednak z uznaniem, a fani dosłownie zmiażdżyli pomysłodawców za naprawdę nie trafne stawianie współczesnej technologii nad żywymi instrumentami, które są wciąż tak bardzo istotne dla wykonawców i wykonawczyń. Poniżej rzeczony spot.

Oto 10 najbardziej zaskakujących coverów rocka bez prądu: