Umiejętności Larsa Ulricha kwestionowane są tak naprawdę od samego początku działalności Metalliki. Perkusista zdecydował sie nawet pobierać dodatkowe lekcje, tuż przed rozpoczęciem nagrań do Master of Puppets, krytycy jednak i tak nie do końca pozytywnie skomentowali jego grę. Apogeum nastąpiło w 2003 roku, gdy na rynku ukazał się ósmy album studyjny zespołu. Krążek St. Anger zebrał w większości mieszane i negatywne opinie, a dziennikarze szczególnie skrytykowali surowe brzmienie perkusji. O grze Larsa dyskutuje się więc od lat - teraz głos w sprawie zabrał perkusista zespołu Gojira.
Perkusista grupy Gojira mówu o umiejętnościach Larsa Ulricha
Mario Duplantier był gościem podcastu Downbeat Podcast, prowadzonego przez perkusistę Stray From the Path, Craiga Reynoldsa. Muzycy wzięli na warszat umiejętności Larsa. Mario jest zdania, że owszem, być może członek Metalliki ma pewne trudności z utrzymaniem tempa, jednak trzeba pamiętać także o kwestii występów na żywo. Duplantier powiedział, że jest pod wrażeniem tego, że perkusista jest wciąż w stanie grać na żywo trwające prawie dziesięć minut utwory, co, w przypadku perkusisty, jest wielkim wysiłkiem fizycznym. Mario jest zdania, że Lars jest naprawdę dobrym, charyzmatycznym muzykiem, a by się o tym przekonać wystarczy posłuchać albumu … And Justice For All.
Musimy oddać mu sprawiedliwość, ponieważ nie zawsze chodzi o trzymanie się tempa. Chodzi też o to, co stworzył w przeszłości. Jestem trochę zmęczony słuchaniem całej tej rozmowy o Larsie, ponieważ to, co stworzył, jest dość wyjątkowe. Posłuchaj piep****ego "…And Justice For All". To niesamowite. To bardzo fizyczna sprawa. A to, co wniósł on do historii w tamtych czasach – wiesz, granie bez koszulki, robienie tych wszystkich min, i wstawanie zza zestawu – to jest prawie ważniejsze niż reszta. Ta osobowość na scenie dla mnie jako dla dzieciaka - byłem po prostu zafascynowany. Nie chodziło o technikę, wiesz? Nie obchodziło mnie to. Po prostu widziałem kogoś za perkusją. Prawdziwą osobowość - powiedział Mario w rozmowie.