To właśnie dzięki płycie Revolver, John Lennon, Paul McCartney, George Harrison i Ringo Starr wyruszyli w nową muzyczną podróż. Już dziś fani mogą usłyszeć nowy miks stereo i Dolby Atmos utworu Taxman w wersji cyfrowej oraz zamówić album "Special Edition” w przedsprzedaży. 14 utworów z albumu Revolver zostało na nowo zmiksowanych przez producenta Gilesa Martina i inżyniera Sama Okella w stereo i Dolby Atmos, a oryginalny mono miks albumu pochodzi z taśmy z 1966 roku. Nowa edycja specjalna jest następstwem powszechnie uznanych, zremiksowanych i rozszerzonych edycji specjalnych Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (2017), The BEATLES („The White Album”) (2018), Abbey Road (2019) i Let It Be (2021). Wszystkie nowe wydawnictwa Revolver zawierają nowy miks stereo albumu, pochodzący bezpośrednio z oryginalnych czterościeżkowych taśm. Dźwięk został odtworzony z oszałamiającą czystością, za pomocą najnowocześniejszej technologii opracowanej przez wielokrotnie nagradzany zespół dźwiękowy pod przewodnictwem Emile de la Rey z WingNut Films Productions Ltd Petera Jacksona. Fizyczne i cyfrowe kolekcje „Super Deluxe” zawierają również oryginalny mono miks, 28 wczesnych nagrań z sesji i trzy domowe dema oraz czterościeżkową EP-kę z nowymi miksami stereo i zremasterowanymi Paperback Writer i Rain. Ponadto w wersji cyfrowej ukaże się także nowy miks Dolby Atmos.
We wszystkich konfiguracjach nowej edycji, Revolver zawiera nagrodzone Grammy oryginalne okładki albumów stworzone przez wieloletniego przyjaciela The Beatles, niemieckiego basistę i artystę Klausa Voormanna. Piękna książka z kolekcji „Super Deluxe” zawiera przedmowę Paula McCartneya, wprowadzenie Gilesa Martina, przemyślany, pouczający esej Questlove oraz wnikliwe rozdziały i szczegółowe notatki o utworach, autorstwa historyka Beatlesów, pisarza i producenta radiowego Kevina Howletta. Książka zawiera wcześniej niepublikowane zdjęcia zespołu i zdjęcia odręcznie pisanych tekstów piosenek, kaset magnetofonowych i taśm, a także reklamy prasowe z 1966 roku i fragmenty powieści graficznej Voormanna, Birth of an Icon: REVOLVER.
Wydawnictwo ukaże się w kilku formatach: 1 CD, 2 CD, 1 LP, Deluxe Box 5 CD, Deluxe Box 4 LP, Picture disc:
„Revolver Special Edition (Super Deluxe)”: 63 utwory
- cyfrowa kolekcja (stereo i hi-res 96kHz/24-bit stereo + mono + Dolby Atmos)
- 5 płyt CD (stereo i mono) ze 100-stronicową książką w twardej oprawie
- 4LP + 7-calowa EP (dźwięk stereo i mono) na zmasterowanym 180-gramowym winylu ze 100-stronicową książką w twardej oprawie
- DISC 1: „Revolver” (nowy miks stereo): 14 utworów
- DISCS 2 & 3: „Sessions” (stereo i mono): 31 utworów
- DISC 4: „Revolver” (oryginalna wersja mono): 14 utworów
- DISC 5: „Revolver – EP”: 4 utwory
- „Paperback Writer” i „Rain” (nowe miksy stereo i oryginalne zremasterowane miksy mono
„Revolver Special Edition (Deluxe)”: 29 utworów
- 2CD w digipaku z 40-stronicową książeczką, skróconą wersją książki „Super Deluxe”
- DISC 1: „Revolver” (nowy miks stereo): 14 utworów
- DISC 2: najważniejsze momenty „Sessions” + „Paperback Writer” i „Rain” (nowe miksy stereo): 15 utworów
„Revolver Special Edition (Standard)”: 14 utworów
- cyfrowe wydanie (nowy miks albumów w stereo i hi-res 96kHz/24-bit stereo + nowy miks Dolby Atmos)
- 1CD w digipaku (nowy miks stereo)
- 1LP (nowy miks stereo) na zmasterowanym 180-gramowym winylu
- limitowany winyl (nowy miks stereo) zilustrowany okładką albumu
"Revolver" - historia powstania albumu
Po wydaniu w grudniu 1965 roku ich przełomowego albumu Rubber Soul i zakończeniu trasy, późna decyzja o anulowaniu planów trzeciego filmu Beatlesów, A TalentfFor Loving, miałaby znaczący wpływ na powstanie Revolver. Czas przeznaczony na filmowanie i nagrywanie piosenek na ścieżkę dźwiękową został usunięty z harmonogramu zespołu, co pozwoliło grupie zrobić czteromiesięczną przerwę przed rozpoczęciem sesji nagraniowych. — Jedno jest pewne — powiedział John na kilka tygodni przed powrotem zespołu do studia — następny longplay będzie zupełnie inny. 6 kwietnia 1966 roku The Beatles zebrali się w Studio 3 w EMI Studios (obecnie Abbey Road Studios) na pierwszej sesji nagraniowej Revolver. Z producentem Georgem Martinem, w towarzystwie inżyniera nagrań Geoffa Emericka i inżyniera technicznego Kena Townsenda, zaczęli od „Tomorrow Never Knows”. Wokal Johna (doprowadzany z jego mikrofonu przez obracający się głośnik Leslie) i innowacyjne pętle — w tym Paul mówiący „ach, ach, ach, ach”, co po przyspieszeniu dało efekt podobny do pisku mewy — zbiegły się między innymi z grzmiącym bębnem Ringo. Singiel popchnął The Beatles i muzykę popularną na nowy, ekscytujący teren. W wywiadzie z 5 sierpnia 1966, Paul wyjaśnił „NME”: — Zrobiliśmy to, ponieważ mam dość tworzenia muzyki, która zdaje się być słyszana wcześniej. — „Revolver Special Edition” zawiera również pierwsze ujęcie (Take 1) The Beatles w „Tomorrow Never Knows” z sesji 6 kwietnia oraz monofoniczny miks, który został wydany w niewielkiej liczbie, zanim LP został ponownie nagrany z odpowiednią wersją.
Wydany 5 sierpnia 1966 Revolver spędził siedem tygodni na 1. miejscu brytyjskiej listy albumów, a podwójny singiel Eleanor Rigby / Yellow Submarine był na szczycie brytyjskiej listy singli przez cztery tygodnie w sierpniu i wrześniu. W Stanach Zjednoczonych Capitol wydał 11-ścieżkową wersję Revolver, która przez sześć tygodni zajmowała 1. miejsce na liście albumów Billboardu. „I’m Only Sleeping”, „And Your Bird Can Sing” i „Doctor Robert” zostały wcześniej wybrane do północnoamerykańskiej składanki Yesterday And Today wydanej w czerwcu przez Capitol. Album pierwotnie miał mieć niesławną „rzeźnicką” okładkę, jednak przedpremierowe kontrowersje spowodowały, że Capitol ponownie wydrukował ponad milion kopii z nieszkodliwym zdjęciem The Beatles.