Firma producencka PRZEPRASZA Japończyków za Barbie! Chodzi o akcję promocyjną

i

Autor: Screen z YouTube/ Warner Bros. Pictures Kontrowersje wokół promocji filmu "Barbie" w Japonii

Firma producencka PRZEPRASZA Japończyków za "Barbie"! Chodzi o... memy

2023-08-04 13:15

Temu nie można zaprzeczyć - "Barbie" to jedna z najbardziej udanych premier kinowych nie tylko tego roku, ale ostatnich kilku lat w ogóle. Bardzo duży wpływ na sukces produkcji miał ogromny rozgłos wokół niego, a za ten zaś odpowiadała zaangażowana akcja promocyjna. Swoją cegiełkę do niej dołożyli sami Internauci, tworząc liczne memy, zestawiające oba filmy, Niektóre z nich były jednak zbyt kontrowersyjne...

Od premiery Barbie Oppenheimera, czyli dwóch najbardziej wyczekiwanych produkcji tego roku, mijają już dwa tygodnie. Po takim czasie jasne jest, że oba filmy osiągnęły imponujący sukces komercyjny na całym świecie, a ludzie popędzili do kin po raz pierwszy w tak dużej liczbie od czasu wybuchu pandemii COVID-19. Wyrazów uznania dla obu tych produkcji nie kryły także największe legendy kina, chociażby Francis Ford Coppola. Legendarny filmowiec, odpowiedzialny chociażby za trylogię Ojciec chrzestny (o której zresztą jest w Barbie mowa), jest zdania, że właśnie jesteśmy świadkami narodzin kolejnej Złotej Ery Kina. 

Jak nakręcono BARBIE? Kulisy i ciekawostki z filmu | To Się Kręci #20

Kontrowersje wokół "Barbie" w Japonii

Nie podlega wątpliwości fakt, że na tak duże zainteresowanie, a co za tym idzie także sukces, Barbie odpowiada zakrojona akcja marketingowa. Przyniosła ona swój oczekiwany efekt, jednak nie na każdej płaszczyźnie. Swój udział w niej, choć tu akurat non-profit, mieli Internauci, zachęcani przez samych dystrybutorów. Ci tworzyli liczne memy, zestawiające i łączące ze sobą oba filmy, a wszystko to pod hasztagiem #Barbenheimer. Część obrazków była nawet udostępniana przez firmy producenckie. Niestety, kilka z nich wykorzystywało motyw tragedii, do jakiej doszło w Japonii w sierpniu 1945 roku. Mowa o atakach atomowych na Hiroszimę i Nagasaki, w których swój udział miał bohater filmu Christophera Nolana, fizyk Robert Oppenheimer.

Oficjalne przeprosiny

Część Japończyków była szczerze oburzona takimi działaniami. Swoje pretensje skierowali bezpośrednio do firmy producenckiej, zajmującej się dystrybucją Barbie, Warner Bros. W tym przypadku chodziło o lekceważenie przez nią powagi sytuacji. Na wszystko to zdecydował się zareagować japoński oddział dystrybutora, który zapewnił, że memy te nie są oficjalne, a tego typu działania określił jako "nierozważne i godne ubolewania". Warner Bros. Japan. opublikował przy tym w swoich oficjalnych social mediach oświadczenie, w których przeprasza za zaistniałą sytuację. Co ciekawe, Barbie trafiła do japońskich kin w czwartek 3 sierpnia, Oppenheimer za to nie ma wyznaczonej daty premiery w tym kraju.