Zespół The Darkness postanowił odświeżyć świąteczny klasyk
W 2000 roku w Londynie powstał zespół The Darkness, który sporo namieszał na rynku muzycznym za sprawą debiutanckiego albumu Permission to Land z 2003. Chwilę później muzycy wypuścili w świat z kolei świąteczny utwór – Christmas Time (Don't Let the Bells End). Warto wspomnieć, że to jeden z najsłynniejszych piosenek w dorobku The Darkness. Na samym Spotify całość odsłuchano już ponad 45 mln razy.
Teraz zespół postanowił wrócić do świątecznego tematu. Justin Hawkins i spółka zaserwowali fanom zupełnie nową interpretację utworu Mistletoe and Wine z repertuaru Cliffa Richarda z końca lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Piosenkę napisali Jeremy Paul, Leslie Stewart i Keith Strachan na potrzeby musicalu zatytułowanego Scraps, który był adaptacją Dziewczynki z zapałkami, czyli baśni autorstwa Hansa Christiana Andersena.
– Wesołych Świąt! Dzieci, piekąc się w otwartym ogniu, z błyszczącymi gałkami ocznymi, płaczą z zachwytu nad naszą najnowszą świąteczną propozycją. "Mistletoe and Wine" stanowi muzyczne odejście dla The Darkness, ponieważ reinterpretujemy ponadczasowy klasyk [...] i dodajemy kilka szczypt shoegaze'u i drone'u – napisali muzycy The Darkness w mediach społecznościowych.
Jak brzmi w tym wykonaniu Mistletoe and Wine? Przekonacie się o tym za pomocą poniższego linku.
Formacja The Darkness powróciła z nowym albumem
Grupa The Darkness wydała w tym roku nowy album. Ósmy krążek, zatytułowany Dreams on Toast, ukazał się na rynku pod koniec marca 2025. –Skupiliśmy się i naprawdę mocno myśleliśmy o utworach najlepszych z najlepszych, elitarnych piosenkach, które zmieniają epokę. Przed lunchem mieliśmy już tuzin bangerów. I to są te bangery, które Wam prezentujemy – mówił, przed premierą Dreams on Toast, wokalista Justin Hawkins.
Z kolei w listopadzie na półkach sklepowych pojawiło się rocznicowe wydania krążka One Way Ticket To Hell… And Back, który w tym roku obchodzi swoje 20-lecie. Całość wychodzi w różnych formatach: CD, LP czy – najbardziej wypasionym – 4CD, na którym znajdują się B-side'y, remiksy czy niepublikowany koncert zespołu, który został zarejestrowany w Birmingham.