Wraz ze startem kampanii w sieci pojawił się spot prezentujący ideę akcji – „Dziecko się liczy” – Muzyka, która łączy. Matematyka, która nie dzieli. Akcja, która pokazuje, co się liczy! – a na stronie dzieckosieliczy.pl można już pobrać pierwsze materiały przygotowane przez ekspertów merytorycznych akcji. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Świętego Mikołaja.
Głównym elementem pierwszej edycji akcji „Dziecko się liczy” jest album, składający się z 12 utworów muzycznych, wykonywanych nie tylko przez dzieci, ale też znanych i lubianych przez różne pokolenia artystów. Pierwszy singiel ukaże się 15 stycznia 2025 roku. Już teraz, w sieci pojawił się spot prezentujący założenia kampanii oraz fundamentalne wartości, które będą wybrzmiewać we wszystkich działaniach oraz edycjach akcji.
Emocje i związane z nimi przeżycia są w życiu dzieci bardzo ważnym elementem rozwoju. Od momentu, kiedy dzieci zaczynają porozumiewać się za pomocą mowy, ich rozwój emocjonalny nabiera innego wymiaru. Rodzice budują u dzieci odporność emocjonalną, ukazując im, jak mogą poradzić sobie z rozpoznawaniem i nazywaniem emocji. Na wczesnym etapie rozwoju to rodzice rozwijają inteligencję emocjonalną dzieci i poprzez modelowanie pokazują, jak radzić sobie z przeżywaniem emocji. Zdolność mówienia o emocjach świadczy o tym, że dzieci potrafią dokonać obiektywnej oceny swoich uczuć, jak również innych osób. W dzisiejszym świecie rozumienie emocji innych jest niezmiernie ważnym aspektem, ponieważ empatia względem drugiego człowieka jest na wagę złota. Dla niektórych dorosłych liczą się jednak te aspekty życia, które nie zawsze uwzględniają potrzeby emocjonalne dziecka. Zapominają oni o największych wartościach, a przede wszystkim o zwykłej i niezwykłej uważności na tu i teraz. W pędzie codzienności oraz przy ilości bodźców dorośli nie myślą często o budowaniu więzi poprzez aktywne przebywanie z dziećmi. Niestety umyka im to, co tak naprawdę jest ważne. A to właśnie rodzice oraz edukatorzy powinni dawać przykład najmłodszym, powinni czasem zatrzymać się i odpowiedzieć sobie na pytanie, co faktycznie się liczy – mówi Agnieszka Balla, psycholog i ekspert kampanii „Dziecko się liczy”.
Razem z albumem muzycznym, w ramach kampanii, powstanie szereg, różnego rodzaju materiałów edukacyjnych, m.in. w formie broszur, opracowań, podcastów, videocastów, nagrań video, gier i zabaw, scenariuszy lekcji czy quizów, które będą dostępna na stronie akcji i na jej kanałach w mediach społecznościowych. Już teraz warto zajrzeć na dzieckosieliczy.pl i pobrać lub tylko przeczytać dostępne tam materiały, przygotowane przez Agnieszkę Ballę oraz Zuzannę Jastrzębską-Krajewską – znaną bardziej jako Pani Zuzia – które są ekspertami merytorycznymi kampanii.
Akcja „Dziecko się liczy” powstała z potrzeby edukacji oraz wspierania dzieci i młodzieży, ich opiekunów i edukatorów, w obszarze zdrowego rozwoju emocjonalno-psychicznego, ale też rozumienia i wdrażania w życie tych wartości, które mają faktyczny wpływ na zdrową i spokojną codzienność. W ramach kampanii chcemy pokazać również, jak duże znaczenie w codziennym życiu ma matematyka oraz jej mądre nauczenie, które przekłada się nie tylko na umiejętność posługiwania się nią, ale też na emocjonalne, psychiczne i społeczne aspekty rozwoju najmłodszych, dając im solidną podstawę do wejścia w dorosłość. Karty Grabowskiego od początku istnienia stawiają dziecko w centrum uwagi. Firma od lat wspomaga najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy nauczycieli, jak mogą wspierać uczniów, nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami. Właśnie dlatego powołaliśmy do życia „Dziecko się liczy” – mówi Mateusz Grabowski, członek zespołu pomysłodawców i współwłaściciel wydawnictwa Karty Grabowskiego.
„Dziecko się liczy” to kampania wielowymiarowa, a jej ważny element edukacyjny skupia się na podkreśleniu obecności matematyki w każdym aspekcie naszego codziennego życia i jej odczarowaniu poprzez pokazanie, że jej nauka wcale nie musi być trudna. Co więcej, jest ona bardzo przydatna w życiu i może dać dzieciom poczucie własnej wartości, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju emocjonalnego. Organizatorzy i partnerzy akcji chcą pokazać, jak ważne jest wprowadzanie do codzienności dzieci języka matematycznego i samej matematyki.
Polecany artykuł:
Świat wokół nas oparty jest na liczbach i równaniach. Wszyscy dostrzegamy obecność matematyki w naszym życiu w bardzo intuicyjny sposób. Najbardziej jednak na jej obecność w życiu powinny być wyczulone dzieci, którym tak często jej nauka przychodzi z trudem, nie dlatego, że matematyka jest trudna, ale dlatego, że tak twierdzą dorośli, którzy do jej przyswajania musieli wykorzystywać nieintuicyjne podejście. Obecnie dzieci rozpoczynające swoją przygodę z królową nauk, mogą już korzystać z wielu przystępnych, intuicyjnych i przyjemnych technik, w tym jednej z najskuteczniejszych – nauce przez zabawę. Nie zmienia to jednak faktu, że wszyscy potrzebujemy zmiany nastawienia do matematyki. Zrozumienia, że matematyka towarzyszy nam w każdym aspekcie życia i dzięki niej można nie tylko łatwiej rozumieć otaczającą nas rzeczywistość, ale też pomóc dzieciom w ich rozwoju i nabieraniu pewności siebie. Nadszedł czas na odczarowanie matematyki i obalenie mitu, że jest to nauka tylko dla wybranych. Matematyka może być bowiem kluczem do emocjonalnego świata dziecka – komentuje dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, doktor nauk społecznych, która od lat zajmuję się edukacją matematyczną najmłodszych wykorzystując codzienne sytuacje życiowe oraz edukację muzyczną. Patronat nad akcją objęła Fundacja Świętego Mikołaja, która od lat w swojej działalności stawia los i edukację najmłodszych jako główny cel swoich działań, a w gronie ekspertów znalazły się Pani Zuzia – ekspertka metod nauczania, influencerka i doktor nauk społecznych, dzięki której wiele dzieci z lekkością nauczyło się nie tylko matematyki oraz Agnieszka Balla – Psycholog dziecięca która od ponad 25 lat wspiera najmłodszych w świadomym radzeniu sobie z emocjami i zdrowym rozwoju psychicznym oraz pokonywaniem wyzwań codzienności stających na drodze młodego człowieka. Pomysłodawcą akcji jest zespół wydawnictwa Karty Grabowskiego – firmy, która od lat wspomaga najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy edukatorów, jak mogą wspierać je nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami – kartygrabowskiego.pl. Więcej informacji o kampanii na stronie dzieckosieliczy.pl oraz w mediach społecznościowych kampanii. Pierwszy singiel z zapowiadanej płyty poznamy 15 stycznia 2025 r.