Twórczość zespołu Queen na zawsze zapisała się w historii muzyki. Ze względu na jej wagę, ale też trudność w aranżacji i skalę wokalu Freddiego Mercury'ego, nie tak często dochodzi do jej coverowania. Jednak w 1990 roku Metallica podjęła się stworzenia własnej, thrash metalowej, wersji Stone Cold Crazy i spotkała się ona z uznaniem, zarówno samego zespołu, jak i fanów. Teraz stworzenia coveru zupełnych klasyków, które dla wielbicieli brytyjskiej legendy mają szczególną wartość, czyli We Are The Champions i We Will Rock You, podjęła się Dolly Parton.
Dolly Parton została "Rockstar"!
Jedna z najsłynniejszych artystek country w historii już rok temu zapowiedziała, że w związku z dołączeniem do Rock & Roll Hall of Fame, zobowiązana jest do nagrania rockowej płyty. Jak powiedziała, tak zrobiła! Już w maju Dolly poinformowała, że 17 listopada światło dzienne ujrzy album Rockstar, na który złoży się aż trzydzieści utworów - 21 coverów i 9 autorskich kompozycji! Do tej pory poznaliśmy już kilka kawałków, w tym energetyczny World On Fire i duet z Robem Halfordem z Judas Priest, Bygones. Teraz przyszła czas na podzielenie się ze światem Queen w nowym wydaniu!
Polecany artykuł:
Dolly Parton śpiewa Queen!
Artystka zaprezentowała swoje wersje największych klasyków Queen - niejako połączonych w jeden utwór We Are The Champions i We Will Rock You. Choć oczywiście Parton dysponuje dużo łagodniejszym wokalem od Freddiego Mercury'ego, to jednak w nowej wersji klasyki nie straciły swojej mocy, opierając się w warstwie dźwiękowej na brzmieniu oryginalnych wersji.
Oficjalny teledysk do utworu. Klip promuje Igrzyska Olimpijskie 2024!
Kilka dni po oficjalnej premierze utworu, do sieci trafił promujący go klip! Co ciekawe, zostanie on wykorzystany do promowania relacji NBCU z Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, które odbędą się w 2024 roku, dokładnie za rok.
O utworach
We Are The Champions i We Will Rock You znalazły się na wydanym w 1977 roku szóstym albumie Queen, News of the World. Oba utwory osiągnęły ogromną światową popularność i uznanie, a powstały jako chęć odpowiedzi na próby kontaktu publiczności z zespołem podczas koncertów.