Ostatnie dni polskim fanom i fankom ciężkich brzmień upływają pod jednym hasłem - Metallica. Przypominamy, że niemal dokładnie równo tydzień temu oficjalne potwierdzenie w rzeczywistości znalazły spekulacje o zaplanowanej na przyszły rok kolejnej już wizycie formacji w naszym kraju. Pogłoski mówiły o koncercie w czerwcu na warszawskim PGE Narodowym, ostatecznie jednak wiadomo już, że legendy thrash metalu tym razem odwiedzą Śląsk, a dokładniej to Chorzów, kiedy to 19 maja 2026 roku porwą cały Stadion Śląski.
Na niemal cały trwający właśnie tydzień zaplanowane zostały procesy sprzedaży biletów. Utworzono aż trzy przedsprzedaże: na oficjalnej stronie zespołu, dla klientów City Handlowy oraz użytkowników Ticketmaster, aż w końcu w piątek 30 maja odbędzie się sprzedaż ogólna. Za nami pierwsze z zaplanowanych przedsprzedaży - znamy ceny na występ Metalliki w Chorzowie, jednak Ci, którzy brali udział we wtorkowej transakcji najedli się sporo nerwów - ale po kolei.
Problemy fanów i fanek Metalliki
Pierwsza przedsprzedaż za pośrednictwem strony internetowej Metalliki wystartowała 27 maja o godzinie 9:00, a kolejna o 11:00 i to po niej właśnie w sieci zaroiło się od głosów, wskazujących na znaczne problemy. Internauci wskazywali, że mają problem z finalizacją transakcji, a choć w jej ramach z ich kont zostały pobrane środki, to nie otrzymywali potwierdzenia zakupu biletów - ani tym bardziej ich samych. Z głosów fanów formacji wynika, że wiele osób decydowało się w związku z tym na kilkukrotne podejście do zakupu wejściówek, zamrażając tym samym spore sumy, otrzymując jednak potwierdzenie zakupu za którymś z kolei podejściem - lub nie otrzymując go wcale.
Użytkownicy masowo więc zaczęli pisać do organizatora procesu sprzedaży, czyli Ticketmaster, zgłaszając problemy. Ten wskazywał, że rzeczywiście napotkano na pewne problemy z transakcjami, w związku z czym ma miejsce opóźnienie w dostawie biletów. Z zamieszczonych w sieci screenów odpowiedzi wynika, że jeśli po określonym czasie (do 90 minut) bilety nie pojawią się na koncie użytkownika, to proces sprzedaży zostanie anulowany, a środki zwrócone na konto w przeciągu 2-3 dni.
Metallica reaguje na problemy z przedsprzedażą
Sprawa zrobiła się na tyle poważna i pojawiło się wokół niej tak wiele krytyki, że głos w niej zdecydowała się zabrać sama Metallica - tym bardziej, że problemy dotyczyły nie tylko Polski, ale też Niemiec i Szwajcarii. Grupa wystosowała przeprosiny do swoich fanów i fanek i postanowiła nieco wyjść im naprzeciw.
Formacja informuje, że w związku z napotkanymi trudnościami przedsprzedaż Fifth Member zostaje wydłużona do piątku 30 maja do godziny 9:00. Aby skorzystać z tej opcji należy użyć tego samego kodu.
W środę ruszyła kolejna przedsprzedaż, dla klientów City Handlowy, jednak i tu pojawiły się utrudnienia. W ich wyniku w mediach społecznościowych Live Nation pojawiło się oświadczenie. Wskazuje ono, że ze względu na problemy techniczne z płatnościami podczas dzisiejszej przedsprzedaży, ta została wstrzymana do jutra (tj. czwartku 29 maja) do godziny 8:00.
Dziś, czyli 29 maja, odbyć się miała przedsprzedaż dla użytkowników Ticketmaster. Jak jednak zaczął przekazywać jej organizator w odpowiedzi na komentarze na swoim profilu, ta nie odbyła się. Fanów formacji zachęcono do wzięcia udziału w sprzedaży ogólnej. Ta ruszy (przynajmniej na ten moment) 30 maja o godz. 10:00 na stronie organizatora, czyli Live Nation Polska. Osoby, chcące zobaczyć formację na żywo obecnie nie ukrywają, że na poważnie rozważają zgłoszenie tego, co wydarzyło się w ostatnich dniach do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.