Takie sztuczki stosują markety, byś wydał więcej pieniędzy!

Takie sztuczki stosują markety, byś wydał więcej pieniędzy!

Zobacz najważniejsze z nich w naszej galerii!
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Muzyka w tle! Ma ona ogromne znaczenie!

Muzyka w tle! Ma ona ogromne znaczenie!

Jak się okazuje muzyka w tle ma ogromne znaczenie! Badania potwierdziły, że sklepy spożywcze, które odtwarzały wolną muzykę, zwiększyły sprzedaż o prawie 40%!
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
W marketach nie ma okien i zegarów? To nie przypadek!

W marketach nie ma okien i zegarów? To nie przypadek!

Kiedy nie jesteśmy w stanie obserwować zmieniającej się pory dnia za oknem lub wskazówek zegara, dłużej przebywamy w budynku. W ten sposób wydamy więcej pieniędzy, ponieważ przypomnimy sobie jakich jeszcze rzeczy potrzebujemy.
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Promocje często promocjami nie są!

Promocje często promocjami nie są!

Znaki i często żółte naklejki mają nas oszukać, że ta konkretna oferta jest najlepsza. Poza tym często się zdarza, iż zakreślone kolorem ceny mogą być w normalnej cenie, a kolor czy większa cena ma jedynie przyciągnąć nasz wzrok.
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Pieczywo ma sprawić, że będziesz głodny!

Pieczywo ma sprawić, że będziesz głodny!

Kiedy jesteśmy głodni, robimy więcej zakupów! Tak pokazują badania. W większości marketów pieczywo jest ustawione na początku. Powód jest banalnie prosty – mamy zrobić się głodni, przez to kupimy więcej!
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Duże koszyki! Aby więcej się zmieściło!

Duże koszyki! Aby więcej się zmieściło!

Wydaje się wam, że w sklepach są coraz większe koszyki? Zgadza się. Po co? Po to abyśmy mieli wrażenie, że nie kupiliśmy wszystkiego, ponieważ koszyk nadal nie jest pełny. W ten sposób przypominamy sobie o kolejnych rzeczach.
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Produkty zmieniają miejsce!

Produkty zmieniają miejsce!

Zakupy robimy w sklepach które zazwyczaj znamy. Wiemy co gdzie jest. Czasami idąc po jedną rzecz na półce znajdujemy inną. To także celowy zabieg. Sklepy czasami zmieniają lokalizacje produktów abyśmy odkryli nowe i aby wzbudziły one nasze zainteresowanie. Ten zabieg nie jest jednak stosowany bardzo często aby nie wzbudzić wśród klientów irytacji.
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Małe słodkości przy kasie!

Małe słodkości przy kasie!

Obok kasy znajdziemy produkty, których normalnie nie planowaliśmy kupić: słodycze, gumy do żucia, baterie. Czekając przy kasie często je weźmiemy. Co ciekawe znaleźć tam możemy głównie markowe produkty, które są nieco droższe od tańszych, sklepowych batonów.
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Bardzo ciasno jest przy kasie!

Bardzo ciasno jest przy kasie!

Bramki przy kasach mają zapobiegać chęci powrotu klienta na sklep i oddania produktów. Dlatego zwykle są one tak ustawione, aby wózek ledwo się tam zmieścił.
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Planowany chaos

Planowany chaos

Często w sklepach nie możemy znaleźć jakieś ceny, jedno nakłada się na drugie, produkty są wymieszane i nie wiemy co ile kosztuje. To nie przypadek! Często jest tak, że jeśli klient włoży daną rzecz do koszyka, to woli zapłacić nawet wyższą cenę (bo został wprowadzony w błąd) niż wychodzić z kolejki i go odkładać na półkę.
Źródło: pixabay.com
Rozwiń
Powrót
Takie sztuczki stosują markety, byś wydał więcej pieniędzy!
Muzyka w tle! Ma ona ogromne znaczenie!
W marketach nie ma okien i zegarów? To nie przypadek!
Promocje często promocjami nie są!
Pieczywo ma sprawić, że będziesz głodny!
Duże koszyki! Aby więcej się zmieściło!
Produkty zmieniają miejsce!
Małe słodkości przy kasie!
Bardzo ciasno jest przy kasie!
Planowany chaos
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email